Küfre Neden Olan Söz, Kanaat ve Davranışlar:
Küfre neden olan çeşitli söz, kanaat, tavır ve davranışlar şu beş grupta toplanabilir:
1- Kur'ân gerçeklerinden en az birine inanmamak, veya onu red ve inkar etmek,
2- Böyle bir gerçeği çarpıtmak veya mantıksız, çağdışı, iğrenç, vahşi, acımasız ya da adaletsiz bulmak,
3- Onu aşağılamak,
4- Onu alay konusu yapmak,
5- Gerçek ile gerçekdışı arasında tarafsız bir tavır göstermek.
Küfür suçu, aynı zamanda şirk, nifak, zendeka ve irtidâd suçlarını da kapsar. Yani Gerek müşrik, gerek münafık, gerek zındık, gerekse mürted kişi aynı zamanda kafirdirler. İslam Dini ile hiç bir ilişkileri yoktur. Dolayısıyla dünyadaki bütün müminler, (ırkları, renkleri ve dilleri ne olursa olsun) nasıl ki kardeş ve bir tek millet sayılırlarsa, aynı şekilde kafirler de (ırkları, renkleri ve dilleri ne olursa olsun) İslam'a göre bir tek millet sayılırlar. İslam'da ilim deyimiyle bu hüküm: El-Kufru milletun vahidah olarak ifade edilir. Binaenaleyh, İslam dışı olmak bakımından müşrik, münafık, zındık, mürted veya herhangi bir kategoriye giren kafirler arasında hiç bir fark yoktur. Sadece karşılıklı ilişkileri düzenleyen İslam Hukuku'nun ve İslam Ahlakı'nın, ilgili kurallarına göre bu kamplara karşı yapılacak resmi ve kişisel muamele farklıdır.
Örneğin kitabi kafirler, zimmi (sözleşmeli vatandaş) olarak İslam devleti'nin sınırları içinde oturabilmelerine karşılık müşriklere bu hak tanınamaz. Keza münafıklar kâfir olduklarını açık şekilde ortaya koymadıkça onlarla aynen müslüman muamelesi görülür.
Yukarıda sayılan beş ayrı yoldan işlenebilecek çeşitli küfür suçlarını iki ana başlık altında toplamak mümkündür.
1- Allah (cc)'a, peygamberlere, semavî kitaplara, meleklere ve âhiret gününe ilişkin gaybî gerçekler den en az birini inkâr ve red etmek veya bu gerçekler hakkında kuşku duymak.
Örneğin Allah Teâlâ'yı (haşa!) yok bilmek veya sanmak, O'nu yakışmayan bir sıfatla niteleyerek -bir anlamda- sahip olduğu kemal vasfını inkâr etmek. Meselâ Allah Teâla'nın, kâinatta cereyan eden bazı olaylardan habersiz olduğunu, ya da olabileceğini; uyumak, unutmak, yorulmak ve bıkmak gibi Zât-ı ilâhiyesi'ne yakışmayan ve asla kendisi için söz konusu olamayan nitelikleri O'na mal etmek veya bu yollu düşünceler ileri sürmek; Keza O'na herhangi bir bir şeyi ortak koşarak -bir çeşit- birliğini inkâr etmek.
2- Tamamen seküler hayatı ilgilendiren madde, hayat, dünya, uzay, iş, sanat ve ilim konularına; haklara, özgürlüklere, meşru ve legal çalışmalara ilişkin Kur'an gerçeklerinden en az birini inkâr etmek.
Örneğin, yılın 12 den daha az, ya da çok sayıda aylardan oluştuğunu, güneşin hareket etmediğini, rüzgarın döl aşılayıcı olmadığını yağmurun bulutlardan inmediğini ileri sürmek gibi...[130]
1- Kur'ân gerçeklerinden en az birine inanmamak, veya onu red ve inkar etmek,
2- Böyle bir gerçeği çarpıtmak veya mantıksız, çağdışı, iğrenç, vahşi, acımasız ya da adaletsiz bulmak,
3- Onu aşağılamak,
4- Onu alay konusu yapmak,
5- Gerçek ile gerçekdışı arasında tarafsız bir tavır göstermek.
Küfür suçu, aynı zamanda şirk, nifak, zendeka ve irtidâd suçlarını da kapsar. Yani Gerek müşrik, gerek münafık, gerek zındık, gerekse mürted kişi aynı zamanda kafirdirler. İslam Dini ile hiç bir ilişkileri yoktur. Dolayısıyla dünyadaki bütün müminler, (ırkları, renkleri ve dilleri ne olursa olsun) nasıl ki kardeş ve bir tek millet sayılırlarsa, aynı şekilde kafirler de (ırkları, renkleri ve dilleri ne olursa olsun) İslam'a göre bir tek millet sayılırlar. İslam'da ilim deyimiyle bu hüküm: El-Kufru milletun vahidah olarak ifade edilir. Binaenaleyh, İslam dışı olmak bakımından müşrik, münafık, zındık, mürted veya herhangi bir kategoriye giren kafirler arasında hiç bir fark yoktur. Sadece karşılıklı ilişkileri düzenleyen İslam Hukuku'nun ve İslam Ahlakı'nın, ilgili kurallarına göre bu kamplara karşı yapılacak resmi ve kişisel muamele farklıdır.
Örneğin kitabi kafirler, zimmi (sözleşmeli vatandaş) olarak İslam devleti'nin sınırları içinde oturabilmelerine karşılık müşriklere bu hak tanınamaz. Keza münafıklar kâfir olduklarını açık şekilde ortaya koymadıkça onlarla aynen müslüman muamelesi görülür.
Yukarıda sayılan beş ayrı yoldan işlenebilecek çeşitli küfür suçlarını iki ana başlık altında toplamak mümkündür.
1- Allah (cc)'a, peygamberlere, semavî kitaplara, meleklere ve âhiret gününe ilişkin gaybî gerçekler den en az birini inkâr ve red etmek veya bu gerçekler hakkında kuşku duymak.
Örneğin Allah Teâlâ'yı (haşa!) yok bilmek veya sanmak, O'nu yakışmayan bir sıfatla niteleyerek -bir anlamda- sahip olduğu kemal vasfını inkâr etmek. Meselâ Allah Teâla'nın, kâinatta cereyan eden bazı olaylardan habersiz olduğunu, ya da olabileceğini; uyumak, unutmak, yorulmak ve bıkmak gibi Zât-ı ilâhiyesi'ne yakışmayan ve asla kendisi için söz konusu olamayan nitelikleri O'na mal etmek veya bu yollu düşünceler ileri sürmek; Keza O'na herhangi bir bir şeyi ortak koşarak -bir çeşit- birliğini inkâr etmek.
2- Tamamen seküler hayatı ilgilendiren madde, hayat, dünya, uzay, iş, sanat ve ilim konularına; haklara, özgürlüklere, meşru ve legal çalışmalara ilişkin Kur'an gerçeklerinden en az birini inkâr etmek.
Örneğin, yılın 12 den daha az, ya da çok sayıda aylardan oluştuğunu, güneşin hareket etmediğini, rüzgarın döl aşılayıcı olmadığını yağmurun bulutlardan inmediğini ileri sürmek gibi...[130]
K harfi
- 4- İnsanın Kendini Veya Çocuğunu Köle Olarak Satması:
- Allah'a Mekan İzâfesi Mi?
- Devşirme:
- Haremağası:
- KÂBE
- KAFDAĞI
- Kalbin Gücü:
- KAPİTALİZM
- KAYIP MAL
- KEFFÂRET BÂBI
- KELİMULLAH
- KİN
- KOMÜNİZM
- Kölelik Mantığı ve Naklî-Aklî Değerlerle Çatışması
- KÖPEK
- KUR'AN
- Küfre Neden Olan Söz, Kanaat ve Davranışlar:
- 5- Bulunan İnsanın Köleleştirilmesi:
- Çeşitli Küfür Suçlarına Örnekler:
- Esir (Esâret):
- İslâm'ın Kölelik Kurumuna Bakışı
- k
- KÂBİL
- KÂR
- KAYLÛLE
- KEFEN
- KINA YAKMAK
- KIYÂM (NAMAZDA)
- Kızlarağası:
- KONFÜÇYÜS, KONFÜÇYÜSCÜLÜK