Şer'i Bir Özür Olmaksızın Müslümana Üç Günden Fazla Küsmek

Şeytanın adımlarından biri de müslümanların arasında ayrılık oluşturmaktır. Şeytanın adımlarına uyarak müslüman kardeşleriyle şer’i olmayan sebeplerle alakasını kesenler çoktur. Bu, ya maddi bir anlaşmazlık ya da basit bir durum nedeniyledir. Ve küslük uzun süre devam eder. Onunla konuşmayacağına yemin eder, evine sokmamaya ahdeder. Yolda görünce ondan yüz çevirir. Bir toplulukta onunla karşılaşırsa ondan önce ve ondan sonraki kişiyle tokalaşır, onu atlar. Bu, İslami toplumdaki zayıflığın sebeplerindendir. Bu nedenle şeriatın hükmü kesindir ve tehdit ağırdır. Ebu Hureyre’den (r.a.) Rasûlullah’ın (s.a.v.) şöyle buyurduğu rivayet edilir:



“Bir müslümanın, kardeşine üç günden fazla küsmesi helal olmaz. Kim üç günden fazla küser ve bunun üzerine ölürse cehenneme girer.” [249]



Ebu Hiraş El-Eslemi’den (r.a.) Rasûlullah’ın (s.a.v.) şöyle buyurduğu rivayet edilir:



“Kim kardeşine bir yıl küserse bu onun kanını dökmesi gibidir.”[250]



Müslümanlar arasındaki ayrılığın kötülüğüne, Allah azze ve celle’nin bağışlamasından yoksun bırakılmak yeterlidir. Ebu Hureyre’den (r.a.) Rasûlullah’ın (s.a.v.) şöyle buyurduğu rivayet edilir:



“Her Cuma iki kez, Pazartesi günü ve Perşembe günü insanların yaptıklarına bakılır. Kardeşiyle arasında kin ve düşmanlık bulunan kimse hariç her kul bağışlanır. Denilir ki: “Bu ikisini bırakın ve (bağışlanmalarını) aralarındaki kardeşliğe geri dönünceye kadar erteleyin.”[251]



Aralarında düşmanlık bulunan iki kişiden Allah’a tevbe edenin, arkadaşına gelerek onu selamla karşılaması gerekir. Böyle yapar ve arkadaşı bunu reddederse sorumluluktan kurtulmuştur. Sorumluluk artık reddedenin üzerinedir. Ebu Eyyub’dan (r.a.) Rasûlullah’ın (s.a.v.) şöyle buyurduğu rivayet edilir:



“Müslümanın, kardeşine üç geceden fazla küsmesi helal olmaz. İkisi karşılaşır; bu ondan yüz çevirir, o bundan yüz çevirir. İkisinden hayırlı olanı selamı vererek (konuşmaya) başlayandır.”[252]



İlişkiyi kesmek için namaz kılmaması, zinaya devam etmesi gibi şer’i bir sebep varsa ve ilişkiyi kesmesi hatalı kişiye fayda sağlayarak onu doğruya geri döndürür ya da  hatalı olduğunu hissettirirse ilişkiyi kesmek vacip olur. Ama, günahkar kimseye böyle davranmak onun daha fazla uzaklaşmasına sabep oluyorsa ve ancak küstahlığına, nefretine ve inadına, daha fazla günah işlemesine yol açıyorsa bu durumda ilişkiyi kesmek doğru olmaz. Çünkü bu şekilde şer’i kazanç elde edilmez. Bilakis kötülük daha da artar. Doğru olanı, o kimseye iyilik yapmaya, nasihat ve uyarıda bulunmaya devam etmektir.[253]



Son olarak, yaygın olarak işlenen haramlardan derleyebildiklerim bu kadar.[254]



Allah Subhanehu ve Teâlâ’dan güzel isimleri (El-Esmau’l Hüsna) ile, bizimle günahlar arasına girecek korkusundan ve cennetine ulaştıracak taatinden bizlere nasip etmesini, günahlarımızı ve işlerimizdeki israfımızı bağışlamasını, helalinden vererek harama muhtaç etmemesini, kendisi dışındakilerden fazlı ile müstağni kılmasını, tevbemizi kabul etmesini, günahlarımızı silmesini dilerim. Şüphesiz O, her şeyi işiten ve karşılık verendir. Allah, ümmi peygamber Muhammed’e, ailesine ve tüm ashabına salat ve selam eylesin. Hamd, Alemlerin Rabbi Allah’adır.[255]



................. .................