b- Sünnet Kaynaklarından Hadisler

ba) İbn Ömer'in rivâyet ettiğine göre, Hz Peygamber (s.a), Cellâle'nin etinin yenmesini ve sütünün içilmesini yasakladı. (nehyetti)20



Bu hadis, Nesai ve Darimi dışında, diğer Sünen sahipleri tarafından kendi.Sünen kitaplarında nakledilmiş ve Tirmizi tarafından da Hasen olarak değerlendirilmiştir.2 Ebu Davud'un naklettiği diğer bir rivâyette, Hz Peygamber (s.a), Cellâle'nin sütünün içilmesini de ve (çıplak olarak) binilmesini de yasakladı' denilmektedir22.



bb) İbn Abbas'ın rivâyet ettiğine göre de, Hz Peygamber (s.a), Cellâle'nin sütünün içilmesini yasakladı (neh yetti)23. Bu hadis de İbn Mace dışında diğer Sünen sahipleri tarafından nakledilmiş ve Tirmizi tarafından da Sahih olarak değerlendirilmiştir.



bc) Amr b Şuayb'ın kendi babasından veya dedesinden rivâyet ettiğine göre, Hz Muhammed (s a), Hayber gününde, evcil merkep (binek) hayvanlarının etleri ile Cellâlenin etinin yenilmesini ve ona binilmesini nehyetti (menetti)24



bd) İbn Abbas'ın rivâyetine göre, Hz Peygamber (s.a), "bütün köpek dişli yırtıcı hayvanlar ile yırtıcı pençeli kuşların etlerinin yenmesini yasakladı."25



Bu hadisde geçen köpek dişli yırtıcı hayvanlardan maksat, dişleriyle başkalarını kapıp parçalayan ve kendilerini dişleriyle savunan saldırgan hayvanlardır. Bunlar, kurt, ayı, köpek, arslan, kaplan, pars, maymun, sırtlan, kedi, fil, domuz ve gelincik gibi hayvanlardır.



Keza, yırtıcı pençeli kanatlılar ise, bunlar da tırnaklarıyla kapıp avlayan ve tırmalayan kuşlardır. Bunlar da, kartal, çaylak, alaca karga, yarasa, atmaca ve şahin gibi kuşlardır.Bu her iki tür hayvanların da etlerini yemek haram kılınmıştır.



Şu halde, Sünen Hadis külliyatında yer alan yukarıdaki hadislerden ba-bc hadisleri açıkça Cellâlenin etinin, sütünün ve derisinin pis olduğunu ve yasaklandığını ifade ederken, cd hadisi de yırtıcı dişli ve yırtıcı pençeli hayvanların da etlerinin haram olduğunu ifade etmektedir. Çünkü, bu hayvanlar da sürekli olarak hayvan veya insan leşleri ile diğer artıklarıyla beslenmektedirler. Bunlar, sanki tabii Cellâle hayvanlardır. Müctehitler de, Cellâlenin tüyünü, yününün ve hatta yavrusunu da hadislerde geçen et, süt ve derisine kıyaslamışlardır.[85]