Şükr'ün Anlam Sahası
'Şükr', sözlükte; hayvanların bedenlerinde yedikleri gıdanın etkisinin apaçık ortaya çıkmasıdır.
Din dilindeki şükür de bunun gibidir. Yani şükür, Allahın nimetinin etkisinin kulun dilinde itiraf ve övgü olarak, kalbinde şahitlik ve muhabbet olarak, organlarında da itaat etme ve boyun eğme olarak ortaya çıkmasıdır.
Şükür, kişinin kendine ulaşan nimeti bilmesi ve bunu çeşitli şekillerde açığa vurmasıdır. Bir başka deyişle nimet sahibini bilip onu övmesi demektir.
Şükrü, çeşitli açılardan tanıtan şu tanımlara bakmakta yarar vardır:
Şükür, nimet vereni boyun eğerek itiraf etmektir.
Şükür, ihsan yapan kimseyi, ihsanını anarak övmektir.
Şükür, nimet verene kalbin sevgiyle, organların itaatle, dilin onun zikri ile ve onu övmekle meşgul olmasıdır.
Şükür, nimetleri onu verene boyun eğerek nisbet etmektir.
Şükür, Allahın nimet vermesinden dolayı Onun ihtiyacı olmadığı halde Onu övmekle lezzet duymaktır.
Kuran, insana sayısız nimet verildiğini, insanın bunları veren Allahı bilip, hizmetine sunulan bu nimetlerden dolayı nimet sahibine minnet duymasını, bu minnettarlığı çeşitli şekillerde ortaya koymasını söylüyor.
Türkçede kullandığımız teşekkür etmek, şükran duymak kavramları da aynı kökten gelmekte ve yaklaşık aynı manayı ifade etmektedirler.
Din dilindeki şükür de bunun gibidir. Yani şükür, Allahın nimetinin etkisinin kulun dilinde itiraf ve övgü olarak, kalbinde şahitlik ve muhabbet olarak, organlarında da itaat etme ve boyun eğme olarak ortaya çıkmasıdır.
Şükür, kişinin kendine ulaşan nimeti bilmesi ve bunu çeşitli şekillerde açığa vurmasıdır. Bir başka deyişle nimet sahibini bilip onu övmesi demektir.
Şükrü, çeşitli açılardan tanıtan şu tanımlara bakmakta yarar vardır:
Şükür, nimet vereni boyun eğerek itiraf etmektir.
Şükür, ihsan yapan kimseyi, ihsanını anarak övmektir.
Şükür, nimet verene kalbin sevgiyle, organların itaatle, dilin onun zikri ile ve onu övmekle meşgul olmasıdır.
Şükür, nimetleri onu verene boyun eğerek nisbet etmektir.
Şükür, Allahın nimet vermesinden dolayı Onun ihtiyacı olmadığı halde Onu övmekle lezzet duymaktır.
Kuran, insana sayısız nimet verildiğini, insanın bunları veren Allahı bilip, hizmetine sunulan bu nimetlerden dolayı nimet sahibine minnet duymasını, bu minnettarlığı çeşitli şekillerde ortaya koymasını söylüyor.
Türkçede kullandığımız teşekkür etmek, şükran duymak kavramları da aynı kökten gelmekte ve yaklaşık aynı manayı ifade etmektedirler.
s1 harfi
- 1) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Tanrılaştırması:
- 2) Şirk-i Teb'iz:
- Allah'ın Elçilerine İtaat Ederler
- Bâtıla İman:
- c- Gayr-i Müslimlerin Tapınaklarına İbâdet Kasdıyla Gitmek:
- Enaniyetin Sebepleri
- Halkı Saptırmak İçin Çaba Harcamaları
- Hz. Peygamber Ve Şiir
- İbrâhim / İçimdeki Putları Devir / Elindeki Baltayla / Kırılan Putların Yerine / Yenilerini Koyan Kim?
- Kur'an-ı Kerim'e Göre Şirk Koşan İnsanın Ruhsal Yapısı
- Mürtede Karşı Tavır:
- Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak:
- Şamanizm'de Bazı Görüşler ve Âdetler
- ŞEHVET
- ŞEREFE
- ŞEYHÜLİSLÂM
- Şuf'a Hakkını Kullanma Şekli:
- Şuf'a'nın Sebebi:
- ŞÜPHE
- Zorluğa ve Zamana Karşı Dayanıksız Olmaları
- 2) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık:
- 3) Şirk-i Takrib:
- Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak:
- d- İbâdet Kasdıyla Herhangi Bir Şahsa Secde Etmek:
- Güç ve Zenginlik
- Hatalarında Direnmezler
- Hevânın Putlaştırılması
- Kur'ân-ı Kerim, Müşrik Anne Ve Babaların, Mümin Çocuklarına Ne Diyor:
- Mallarından Rahatlıkla İnfak Edememeleri
- ŞÂFİÎ MEZHEBİ