İlim Öğretmek İçin Ücret Almanın Hükmü:
Diğer yandan bazı âlimler ilmi gizlemeye yol açacağı endişesiyle, yukarıdaki ayete dayanarak, Kur'an okuma karşılığında para almanın caiz olmadığını söylemişlerdir. Onlara göre ayet, hükümleri açığa vurmayı, yaymayı ve gizlemeyi emrediyor. Bir kimse. edası kendisine gerekli olan bir amel için ücret almaz. Namaz kıldığı için ücrete hak kazanamaması gibi. Çünkü namaz, Allah'a yaklaşmak için yapılan bir ibadettir. Bu yüzden namazı öğretmek karşılığında alınacak ücret caiz olmaz.
Ancak, sonraki (Müteahhirûn) âlimleri, ücret veya maaş alınmadığı takdirde dini görev ve çalışmaların ihmal edileceğini, dini tebliğin yaygınlaşamayacağını, ilmin giderek yok olacağını düşündüler ve dinî ilimlerin eğitim öğretim ve tebliğinde görev yapanların, bu hizmetleri karşılığında ücret alabileceklerine dair fetva verdiler.[505]
Ancak, sonraki (Müteahhirûn) âlimleri, ücret veya maaş alınmadığı takdirde dini görev ve çalışmaların ihmal edileceğini, dini tebliğin yaygınlaşamayacağını, ilmin giderek yok olacağını düşündüler ve dinî ilimlerin eğitim öğretim ve tebliğinde görev yapanların, bu hizmetleri karşılığında ücret alabileceklerine dair fetva verdiler.[505]
İLİM
- İlimlerin Sınıflandırılması:
- 1) Vasıtasız İlim:
- 2) Vasıtalı İlim:
- İlim Elde Etme Yolları:
- İlmin Önemi:
- İlmi Gizlemek:
- İlim Öğretmek İçin Ücret Almanın Hükmü:
- İlim Kelimesi: Anlam ve Mâhiyeti
- Bilgi Kaynakları ve Vahy
- Allah'ın Âdem (a.s.)'e İsimleri Öğretmesi
- Hadislerde İlim
- Allah'ın Sıfatı Olarak İlim
- Günümüz ve İlim Kavramının Tahrifi
- Bilimle İlim Aynı Şey mi?
- İlim, İslâmiyettir
- İlmin Sınırları
- İlim, Ancak Amel Etmek İçin Öğrenilmelidir
- İlmi Gizlemek